4 PRATIMAI HARMONIJAI atkurti

Staiga kilusį stresą, nerimą, įtampas kūne suvaldyti padės keletas paprastų pratimų.

1. Atsisėskite, kad kojos visu padu remtųsi į grindis, – taip tvirčiau pajaučiame žemę, nebelieka baimės jausmo. Pajutę stabilumą bei tvirtumą, nukreipkite dėmesį į kvėpavimą: giliai ĮKVĖPKITE ir IŠKVĖPKITE bent 5 – 10 kartų. Pajuskite, kaip oras patenka į nosies šnerves, sušyla ir išeina. Sąmoningai kvėpuodami, pajusite dabarties momentą, kad esate „čia ir dabar“, tada ateis saugumo jausmas, nebeliks ateities baimės. Stresas tarsi nueis į antrą planą, įgysite daugiau ramybės, pasitikėjimo savimi. Jausti savo natūralų kvėpavimą ir tuo džiaugtis yra puiki saviterapija. Juk su pirmuoju įkvėpimu prasideda mūsų gyvenimas, o su iškvėpimu baigiasi.

2. Atsisėskite, kojos remiasi į grindis, rankos ant kelių. Užsimerkite, įsivaizduokite jau įvykusią stresinę situaciją ir minutę pakaitomis plaštakomis PLEKŠNOKITE į kelius. Šį pratimą galite daryti bet kur: darbe, kavinėje, viešajame transporte ir pan. Įsijungia abu smegenų pusrutuliai, keičiasi kvėpavimas, nyksta įtampa. Galite pakartoti 2–4 kartus.

3. Puikus pratimas, įdarbinantis visus 5 pojūčius. PAŽIŪRĖKITE (sąmoningai, tyrinėjančiai, smalsiai…) į 5 kambaryje esančius daiktus ir juos žvilgsniu užfiksuokite. PALIESKITE 4 daiktus, juos pajauskite. IŠGIRSKITE 3 garsus, UŽUOSKITE 2 kvapus, vieną PALAIŽYKITE.
Praktika tetrunka minutę, tačiau pastebėsite, kad ji daro stebuklus.

4. Pulsuojantis dušas. Kiekvieną dieną 10 minučių DUŠE PASTOVĖKITE po drungno vandens srove. Visiškai sukoncentruokite sąmonę į tas kūno vietas, ant kurių krenta vanduo. Pasisukinėkite, skatindami sąmonę pereiti nuo vienos kūno dalies prie kitos. Priglauskite prie dušo galvutės išorinę delnų pusę, po to vidinę, riešus; po to – vieną ir kitą skruostą; paskui po srove pakiškite pečius ir t. t. Pasistenkite įjungti į šį procesą visas kūno dalis. Atkreipkite dėmesį, ką jaučia jūsų kūnas – net jeigu jums atrodo, kad jūs nieko nejaučiate (esate tarsi apmiręs). Tuo pat metu kartokite: „Tai mano galva, sprandas. Aš džiaugiuosi tavo sugrįžimu.“ Greitai ir lengvai plekštelkite per įvairias kūno vietas – tegu jos pabunda.

Žmogus turi gyventi harmoningai, t. y. išlaikyti minčių, kūno ir santykių stabilumą. Jei kuri nors viena iš šių sričių „streikuoja“, vadinasi, kažką gyvenime darome neteisingai. Galbūt trūksta sąmoningo buvimo „čia ir dabar“. Turime gebėti stabtelėti tarp daugybės darbų ir pareigų, išmokti save saugoti ir tausoti.

Traumuojantis, stresą ar nerimą keliantis įvykis, – tai didžiulis organizmo sukrėtimas. Traumų šaltiniai (kaip ir jų padariniai) gali būti įvairūs: skausmas, žiaurus ar grubus elgesys, nelaimingas atsitikimas, liga, netektis, sunkus gimdymas,grėsmė gyvybei, išdavystė, sskyrybos, baimės, nerimas, finansiniai sunkumai ir t. t.

Informaciją parengė Jurgita Dainauskaitė – Šileikienė 🙏☀️🧡

Psichologinė pagalba, psichologas, meno terapija

Foto: meditacija-73258954.jpg

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKShare on TumblrPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *